Öğrenci vizesi nedir, öğrenci vizesi türleri neler?

 Öğrenci vizesi, uluslararası öğrencilerin yabancı bir ülkede eğitim görmelerine izin veren, devlet tarafından verilen bir vizedir. Amerika Birleşik Devletleri'ndeki öğrenciler F1, J1 veya M1 vizesi alabilirler.

 Öğrenci vizesi nedir?

 

Öğrenci vizesi, uluslararası öğrencilerin yabancı bir ülkede eğitim görmelerine izin veren, devlet tarafından verilen bir vizedir. Amerika Birleşik Devletleri'nde öğrenciler F1, J1 veya M1 vizesi alabilirler. F1 ve J1 vizeleri, öğrencilerin eğitim görmesine ve çalışmasına izin verir. M1 vizesi sadece eğitim görmelerine izin verir. Ancak, F1 ve J1 vizeleri yalnızca öğretim görevlisi, araştırma görevlisi veya diğer akademik istihdamı garanti eder.


Ne tür öğrenci vizeleri mevcuttur?

 

Amerika Birleşik Devletleri hükümeti üç tür öğrenci vizesi sağlar:


 F1 vizesi 

 

F1 vizesi en yaygın öğrenci vizesi türüdür. Bir akademik veya İngilizce dil programına devam eden öğrencilere verilir. Öğrencilerin yasal F1 vize statüsünü korumak için tam olarak kaydolmaları gerekir. Ayrıca haftada 20 saate kadar çalışabilirler. Okulu bitirdikten sonra, F1 vizesi sahipleri isteğe bağlı uygulamalı eğitim (OPT) üzerinde çalışabilirler. Ayrıca, Form I-20 veya Göçmen Olmayan Öğrenci Statüsü için Uygunluk Sertifikası son tarihine kadar eğitimlerini tamamlamaları gerekir. F1 vizesi sahipleri, anaokulundan sekizinci sınıfa kadar kamu tarafından finanse edilen yetişkin eğitimi kurslarına veya devlet tarafından finanse edilen okullara kayıt olamazlar.

 

Ortaokula (9 ila 12. sınıflar) gitmek isteyen öğrencilere F1 vizesi verilebilir. Bu sadece 12 aylık bir konaklama. Ayrıca okul, öğrencinin sübvansiyonsuz eğitim giderlerini ve diğer ücretleri ödeyip ödemediğini Form I-20'de belirtmelidir. 

J1 vizesi 

 

J1 vizesi, uluslararası öğrencilerin uygulamalı eğitim almalarına olanak sağlaması bakımından F1 vizesine benzer. Bu vize için başvuranların çoğu uluslararası öğrencilerdir. J1 vizesi sahipleri için istihdam fırsatları, bir değişim ziyaretçisi programı sponsoru aracılığıyla çalışma izni almaları durumunda F1 vizesi sahipleri ile aynıdır. Vize sahipleri için en popüler işler arasında geçici çalışma, araştırma, öğretmenlik ve ev işleri/çocuk bakımı bulunmaktadır. 

M1 vizesi 

 

M1 vizesi, akademik olmayan veya mesleki eğitim isteyen öğrenciler içindir. F1 ve J1 vizelerinin aksine, M1 vizesi sahipleri okurken çalışamazlar. Çalışma eksikliği nedeniyle, M1 vizesi başvuru sahipleri kaldıkları süre boyunca tüm eğitim ve yaşam masraflarını ödeyecek paraya sahip olduklarını göstermelidir.

 

F2 vizesi ve M2 vizesi

 

F1 veya M1 vizesi alırsanız, eşiniz veya çocuklarınız da F2 veya M2 vizesi alacaktır. Bu genellikle sadece bağımlılar içindir. Eşler ve çocuklar, tercihen F1 veya M1 vizesi başvuru sahibi ile aynı zamanda F2 veya M2 vizesi için başvuruda bulunur. Daha sonra başvurmaları halinde, vize sahibinin F1 vizesinin ve pasaportunun bir kopyasını sunmaları gerekir.

Kaynak

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

E-Vize Başvuruları Hakkında